5x gezonde en glutenvrije avondmaaltijd

5x een gezonde en glutenvrije avondmaaltijd

Soms is het heerlijk om ’s avonds niet te zwaar te eten. Je lichaam heeft ’s ochtends en overdag de meeste energie nodig en door juist ’s avonds veel ( of calorierijk ) te eten, stop je allemaal energie in je lijf waar het op dat moment weinig meer mee kan. Daarom is het soms lekker om een lichte avondmaaltijd te nemen. Maak een omelet met veel groenten of een salade met vis. Hieronder vind je inspiratie voor 5x een gezonde en glutenvrije avondmaaltijd, natuurlijk zonder pakjes en zakjes.

1. Quinoa salade met makreel, paddestoelen en avocado

Quinoa salade met makreel, paddestoelen en avocado

Quinoa salade met makreel, paddestoelen en avocado

Dit recept is, zeker nu de herfst op komst is, een topper! Er zitten zoveel verschillende smaken in de salade en zoveel verschillende vitamines en andere voedingsstoffen, dat deze salade niet alleen super lekker smaakt, maar ook heel goed is voor je lijf. Lust je geen vis? Vervang dan de makreel door kip, of laat de makreel weg. Ook zonder vis of vlees vult de salade enorm goed.

2. Zalmburgers met spinazie en avocado

zalmburger met spinazie en avocado

zalmburger met spinazie en avocado

Een burger slecht voor je? Niet met deze zalmburgers, die je heel gemakkelijk en snel op tafel zet. Je hebt enkel pure en verse ingredienten nodig en dat maakt deze zalmburgers tot een gegarandeerd succes!

3. Quinoa salade met mango

quinoa-salade-met-mango

quinoa-salade-met-mango

Een quinoa salade, maar dan net even anders. De mango frist de salade echt op en laten er nu net enorm veel heerlijke, rijpe mango’s in de schappen liggen. Deze quinoa salade met mango is een hit bij iedereen die ‘m proeft en ook hier geldt weer: bomvol goede voedingsstoffen.

4. Omelet met boerenkool en zalm

Boerenkool omelet met zalm

Boerenkool omelet met zalm

Boerenkool is ons oude-vertrouwde-oer-hollandse superfood. Superfood hoeft helemaal niet van ver te komen, bewijst boerenkool. De combinatie van boerenkool en zalm is misschien een beetje onverwachts, maar de smaak is super! Daarnaast ziet het er op je bord ook nog eens leuk uit en valt deze lichte avondmaaltijd niet als een blok op je maag.

5. Sushi salade

Suikervrije en glutenvrije sushi salade

Suikervrije en glutenvrije sushi salade

Need I say more? Deconstructed sushi wordt dit ook weleens genoemd, omdat je eigenlijk alle ingredienten die je normaal voor sushi gebruikt, gewoon los op een bord legt. Veel minder werk, maar net zo lekker en daarom bij ons thuis zo populair. Oh en snel, ook niet onbelangrijk. Kook de rijst en snijd de zalm, avocado en komkommer, en klaar!!

Wat is jouw favoriete gerecht?

Er zijn 2 reacties op 5x een gezonde en glutenvrije avondmaaltijd

  1. Cheyenne
    20 september 2014 at 10:20 (3 jaar ago)

    heerlijk! denk dat ik die eerste salade morgen ga maken, heb nog een open blikje linzen in de koelkast staan :)
    xo, cheyenne

    Beantwoorden
  2. Bo
    8 oktober 2014 at 12:31 (3 jaar ago)

    Die zalmburgers en quinoa salade zien er heerlijk uit!

    Beantwoorden

Geef een reactie