overnight oats carrotcake

Carrot cake overnight oats

Overnight oats zijn een perfect ontbijt als je weinig tijd hebt in de ochtend, maar toch gezond en voedzaam wilt eten. Dit overnight oats recept is weer nét even anders. Je raspt er namelijk wat worteltjes doorheen en daardoor worden de oats heerlijk zoet. Én je krijgt ook nog wat extra voedingsstoffen- en vezels binnen. Qua smaak een soort taartje, deze carrot cake overnight oats.

Als je echt een glutenvrije variant wilt maken, let er dan op dat je glutenvrije havervlokken gebruikt. Als je niet vegan eet, kun je een scheutje honing gebruiken om de overnight oats wat zoeter te maken. Eet je wel vegan, gebruik dan agavesiroop, maple sirup of wat kokosbloesemsuiker.

Heb je liever een iets minder vloeibaar ontbijt? Gebruik dan ongeveer 200 ml plantaardige melk of voeg bijvoorbeeld nog een theelepel chiazaad of lijnzaad toe. En misschien sta je er niet eens bij stil, maar je overnight oats zijn helemaal rauw. Als je warme papt maakt, kook je de ingredienten vaak. Rauw blijven voedingsstoffen veel beter bewaard, dus extra veel vitamines in je ontbijt!

carrotcake overnight oats

carrotcake overnight oats

carrotcake overnight oats

carrotcake overnight oats

Wat heb je nodig?
Voor 1 persoon

  • 250 ml plantaardige melk
  • 25 gram geraspte wortel
  • 50 gram (glutenvrije) havervlokken
  • 1 theelepel kaneel
  • flink snuf gemalen kruidnagel
  • 1 handje noten, bijvoorbeeld walnoten of pecannoten
  • optioneel: 1 eetlepel kokosbloesemsuiker of honing (niet vegan)

En hoe maak je het?

  1. Overnight oats maak je, zoals de naam al zegt, de avond van te voren.
  2. Rasp de wortels.
  3. Meng de plantaardige melk, wortel, havervlokken, kaneel en kruidnagel en eventueel kokosbloesemsuiker in een kom of mason jar.
  4. Dek af met folie of een deksel en zet in de koelkast. ’s Ochtends top je de oats af met de gehakte noten. Enjoy!
carrotcake overnight oats

carrotcake overnight oats

Geef een reactie