Gezonde tussendoortje op reis glutenvrij suikervrij

5x gezonde tussendoortjes voor op reis

Hoewel er gelukkig steeds meer mogelijkheden zijn om ook onderweg gezond te eten, kun je daar niet altijd van uitgaan. Zeker de combinatie glutenvrij én suikervrij levert nog wel eens problemen op en er is niets erger dan honger hebben, wetende dat je pas thuis wat kunt eten. Als ik op reis ga of een hele dag buiten de deur ben, zorg ik er daarom altijd voor dat ik zelf gezonde tussendoortjes bij me heb. De 5 lekkerste gezonde tussendoortjes om in je tas te hebben, lees je hieronder.

Chocolade energie reep (glutenvrij, zuivelvrij, suikervrij)

Gezond tussendoortje: Chocolade energie reep

Gezond tussendoortje: Chocolade energie reep

Deze energie reep is al lange tijd mijn favoriet, omdat het zo simpel te maken is met een handjevol ingredienten. Op wintersport stop ik er altijd één voor elke dag in de koffer, zodat ik op de piste altijd wat bij me heb om even snel energie van te krijgen.

Plakje bananenbrood (glutenvrij, zuivelvrij, suikervrij)

Suikervrij en Glutenvrij Bananenbrood

Suikervrij en Glutenvrij Bananenbrood

Een plakje bananenbrood is een heerlijk tussendoortje, omdat het naast voedzaam en lekker ook nog eens heel vullend is. Ook hoef je echt geen keukenprinses te zijn om een bananenbrood te bakken; kwestie van ingredienten bij elkaar en in een cakeblik gieten.

Havermout koekje met cranberry en cacao nibs (glutenvrij, zuivelvrij, suikervrij)

Havermout koekjes met cranberry & cacao nibs

Havermout koekjes met cranberry & cacao nibs

Het lijkt maar een klein koekje, maar door de havermout ga je van dat ene kleine koekjes behoorlijk vol zitten. En anders doe je er twee in je tas, je vindt het vast niet erg om ze op te eten ;-).

Haverrepen uit het Voedselzandloper Kookboek (glutenvrij, zuivelvrij, suikervrij)

glutenvrije en suikervrije haverrepen uit het Voedselzandloper Kookboek

glutenvrije en suikervrije haverrepen uit het Voedselzandloper Kookboek

Van heel veel recepten uit het Voedselzandloper Kookboek word ik heel happy en zo ook van deze haverrepen met een laagje chocolade. De combinatie van pindakaas en havermout vond ik super leuk en daardoor vult ook deze reep weer heel goed. Prima dus om een reepje van mee te nemen als tussendoortje!

Banaan muffins (glutenvrij, zuivelvrij, zonder geraffineerde suiker)

Glutenvrije banaanmuffins zonder geraffineerde suikers

Glutenvrije banaanmuffins zonder geraffineerde suikers

Een lekker smeuig tussendoortje, deze banaan muffin. Vervang de kokosbloesemsuiker eventueel door een aantal medjoul dadels. Wanneer je ze goed luchtdicht verpakt, kun je ze zeker een dag of 5 bewaren, ideaal voor op een (korte) reis of weekendje weg!

 Heb jij nog een goede tip voor een lekker tussendoortje als je op reis bent?

Er zijn 5 reacties op 5x gezonde tussendoortjes voor op reis

  1. pastapieandpirouettes
    2 februari 2015 at 18:37 (3 jaar ago)

    Het ziet er allemaal zó lekker uit dat je bijna zou vergeten dat het gezonder is! Ik ga er zeker een paar proberen.

    Beantwoorden
  2. Pauline
    2 februari 2015 at 20:25 (3 jaar ago)

    Heerlijke, gezonde alternatieven! :-)

    Liefs,
    Pauline

    Beantwoorden

Geef een reactie