laagjesontbijt-met-mango

Laagjesontbijt met mango en abrikoos

AdvertisementEen goed begin van je dag begint voor mij bij een goed ontbijt. Ik varieer graag en maak het mezelf daarnaast zo makkelijk mogelijk. Ik vind het bijvoorbeeld prima om in het weekend granola te maken, maar ga niet een uur eerder opstaan om dat ’s ochtends nog te maken. Dit laagjesontbijt met mango, abrikozen en havermout is gelukkig echt zo klaar en vult ontzettend goed en daarnaast is het glutenvrij.

laagjesontbijt met mango en abrikoos

laagjesontbijt met mango en abrikoos

laagjesontbijt met mango en abrikoos

laagjesontbijt met mango en abrikoos

Ik gebruik de nieuwe Lactofree halfvolle vanilleyoghurt uit de Arla Lactofree lijn. Deze lijn van Arla bestaat uit lactosevrije producten, die zonder zorgen gegeten kunnen worden bij een lactoseintolerantie. De lijn is inmiddels uitgebreid en bevat naast halfvolle melk ook halfvolle yoghurt, roomkaas en sindskort deze halfvolle vanilleyoghurt. Ideaal om lekker mee aan de slag te gaan in de keuken als je allergisch bent voor lactose, want zo heb je voor bijna alles wel een vervanger. Onbezorgd genieten dus en dat is fijn!

Je kunt met dit recept eindeloos variëren, door de mango en abrikozen door ander fruit te vervangen. Gebruik bijvoorbeeld eens gepureerde aardbei of bosvruchten. In plaats van glutenvrije havermout kun je ook een handje noten gebruiken. Of granola (die je dan natuurlijk in het weekend hebt klaargemaakt ;-)).

Deze halfvolle vanilleyoghurt bevat toegevoegde suiker. Wil je een lactosevrije yoghurt gebruiken waaraan geen suiker is toegevoegd? Dan kun je Arla Lactofree halfvolle yoghurt gebruiken.

Lactofree halfvolle vanille yoghurt

Lactofree halfvolle vanille yoghurt

Wat heb je nodig?

Voor 2 porties

En hoe maak je het?

  1. Schil de mango en ontpit deze. Haal ook de pitjes uit de abrikozen. Doe dan de mango samen met de abrikozen in de blender of foodprocessor en maal tot dit een gladde puree is.
  2. Vul een glas of jar met een eerste laagje vanille yoghurt. Verdeel hier dan een laagje mango-abrikoos overheen. Verdeel dan een flinke eetlepel havermout over de mango-abrikooslaag.
  3. Hierna herhaal je de eerste laag: weer vanilleyoghurt, dan mango-abrikoos en havermout.
  4. Garneer je laagjesontbijt met wat verse frambozen. Enjoy!
laagjesontbijt met mango en abrikoos

laagjesontbijt met mango en abrikoos

In samenwerking met Arla Lactofree

Geef een reactie