feel-good-food-review

Review Feel Good Food

Er komen de laatste tijd zoveel kookboeken uit, onder andere van foodbloggers, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Een van de weinige kookboeken die ik zelfs na een paar jaar nog weleens doorblader, is het kookboek van Uit Pauline’s Keuken. Toen ik over haar nieuwe boek Feel Good Food hoorde, was ik dan ook razend enthousiast. Ik review Feel Good Food voor je in deze post en laat je zien wat ik van het nieuwe kookboek vind.

Pauline weet mij steeds weer te verbazen met recepten die gezond, maar bovenal erg makkelijk zijn. De ingrediëntenlijsten voor de recepten uit het boek zijn kort en daar houd ik van. Er staat volop lekkers in waarvan ik denk: ‘duh, waarom heb ik dat niet zelf bedacht’! en waarmee ik graag aan de slag wil. Ik vind het voorwoord al leuk en ik herken me in Pauline’s woorden: ‘Eten is mijn leven. Het ontbijt, de lunch en het diner zijn mijn hoogtepunten van de dag. Ik wil gelukkig worden van iedere hap die ik neem.’ Licht eten dat goed voor je is, dat is wat centraal staat in het nieuwe boek van Pauline.

falafel-met-kikkererwten-

Falafel van kikkererwten

plaattaart-met-bieten

plaattaart-met-bieten

De fotografie bij de recepten is licht, kleurrijk en het doet me vooral watertanden. In dit boek gelukkig geen recepten zonder een bijbehorend plaatje, want hoe lekker een recept ook klinkt; ik moet het toch even zien.

Mijn favoriete recepten? Doperwtenfalafel en plaattaart met bietjes. Ook de vega-filet americain wil ik gaan proberen, want hallo: dat klinkt toch bijzonder? Ik vind dat er vooral veel inspiratie staat in Feel Good Food om een gezonde en makkelijke avondmaaltijd op tafel te zetten. Gezonde variatie, die toch een beetje meer bijzonder is dan een omelet met boerenkool.

review-feel-good-food-

Review Feel Good Food

gepofte-aubergine

gepofte aubergine

vega-filet-americain

vega-filet americain

Ik vind het knap hoe ook dit boek weer weet te inspireren. Het zijn 90 nieuwe recepten, die je niet op de blog vindt en die weer anders zijn dan de vorige boeken. Nieuwe inspiratie! Absoluut een aanrader als je van gezond en lekker eten houdt; dan moet dit kookboek in je kast komen te staan!

Feel Good Food van Pauline Weuring is verkrijgbaar bij Bol.com voor 19,95.

Bekijk op bol.com

feel-good-food-review