Review Natuurlijk! Elke dag echt eten

Review Natuurlijk Elke dag écht eten

Gezond eten is de laatste maanden veel in het (negatief) in het nieuws geweest. Vaak wordt ook aan mij mijn mening gevraagd over de hypes rondom glutenvrij/suikervrij/veganistisch eten. Daarbij is mijn standaard antwoord dat iedereen vooral moet eten waar hij/zij zich goed bij voelt en dat dit voor iedereen anders is. Ook in Natuurlijk! Elke dag écht eten laat Anne Marie Reuzenaar zien dat gezond eten vooral draait om een voedingspatroon dat gevarieerd en in balans is.

Écht eten is geen eten dat in de fabriek in elkaar is geknutseld en daardoor veelal al zonder geraffineerde suiker, kunstmatige e-nummers en andere rare ingrediënten. Anne Marie Reuzenaar ken ik vooral van haar boek Zonder Suiker, nog steeds een boek in mijn kast waar ik erg blij mee ben. In een eerdere review schreef ik al uitgebreid over de fijne theorie en lekkere recepten in dit boek.

"Echt eten komt niet uit de fabriek"

“Echt eten komt niet uit de fabriek”

In Natuurlijk! Elke dag écht eten ligt de nadruk vooral op vers, puur en onbewerkt eten. Dat pas precies binnen mijn straatje en ik moet zeggen dat de meeste recepten mij ook erg lekker lijken. Er staan ruim 120 recepten in het boek, waarbij mij opvalt dat de meeste recepten in de categorie lunch- of dinerinspiratie opvallen. Leuk, want zeker inspiratie voor een lekkere en gezonde avondmaaltijd kunnen veel mensen gebruiken. Een aantal lekkere voorbeelden: Speltwrap gevuld met hummus en geroosterde aubergine, lamsburgers met tzatziki en salade, homemade plaatpizza en chocoladenoten-brokken met cranberry.

Gerookte zalm op speltdesem

Gerookte zalm op speltdesem

Groene smoothie met spinazie

Groene smoothie met spinazie

In dit boek wordt ook aandacht besteedt aan gezond eten voor kinderen. Zo is er een dagmenu voor baby’s én tips en tricks over wat je kinderen mee naar school (en ook na schooltijd) kunt geven. Erg handig als je zelf kinderen hebt en graag wat meer wilt weten over gezonde voeding voor kinderen.

Dagmenu voor baby's

Dagmenu voor baby’s

Als je geïnteresseerd bent in lekker en gezond eten, is dit zeker een leuk boek voor in je boekenkast. Er staat fijne inspiratie in en de meeste recepten zijn suikervrij, tarwe/glutenvrij en koemelkvrij.

Natuurlijk! Elke dag écht eten – € 19,99
Kosmos Uitgevers
ISBN: 9021555999