Review Paleo Toetjes

Review Paleo Toetjes

Ruim een maand geleden plaatste ik een review over het kookboek Paleo in 15 minuten. In dit kookboek worden de meest lekkere recepten aan je voorgeschoteld. Paleo is daarnaast vrijwel altijd glutenvrij en men gebruikt geen geraffineerde suikers, dus maakt dat veel van de recepten direct geschikt voor mensen als ik. In mijn review vorige keer schreef ik al dat ik ook erg benieuwd was naar het kookboek ‘Paleo Toetjes’, omdat vooral glutenvrije (en suikervrije) toetjes best wel eens een uitdaging kunnen zijn. In deze review lees je meer over dit zoete kookboek.

In het e-boek Paleo Toetjes staan ruim 35 recepten van de meest heerlijke toetjes, van suikervrij ijs (waar je geen ijsmachine voor nodig hebt) tot kokos slagroom en cheesecake met blauwe bessen. Yum! Alleen al van de namen ga ik watertanden en de foto’s dragen daar alleen maar aan bij! De foto’s zijn echt mooi; ik vind het altijd fijn als ik me een goed beeld kan vormen van een recept en dat lukt absoluut met deze foto’s.

Paleo Toetjes - fruitijsjes

Paleo Toetjes – fruitijsjes

Paleo Toetjes - Amandelcake

Paleo Toetjes – Amandelcake

Paleo Toetjes - Kokos slagroom

Paleo Toetjes – Kokos slagroom

Zoals je kunt zien, zijn de foto’s prachtig en staan er een hoop recepten in dit toetjes kookboek die ik dolgraag wil uitproberen. Uiteraard vinden jullie binnenkort ook weer een recept uit dit e-boek op Focusonfoodies.nl, net als vorige keer. Toen maakte ik namelijk ook al zo’n geslaagd recept uit het kookboek Paleo in 15 minuten: de Glutenvrije en Suikervrije Mugcake met framboos. Hier kwamen erg veel enthousiaste reacties van jullie op binnen; de mugcake viel goed in de smaak!

Mitchel en zijn vriendin Nathalia hebben met dit e-kookboek weer echt iets leuks voor elkaar gekregen. De recepten zijn gemakkelijk te maken en bevatten niet al te veel ingrediënten. Enige minpuntje, vind ik persoonlijk, is dat er bij een paar recepten ‘Irish Moss Gel’ gebruikt wordt. Dit bijzondere zeewier is ontzettend rijk aan vitaminen en mineralen en wordt als een soort gel in recepten gebruikt. Zelfs ik als Super Foodie ( let op de knipoog 😉 ) niet in huis. Veel van jullie denk ik ook niet, dus dat zul je dan apart moeten aanschaffen. Verder een heerlijk boek vol met zoete inspiratie, die vooral bedoeld is om je zo nu en dan eens heerlijk te laten genieten van een schuldvrij toetje.

Paleo Toetjes bestel je online voor € 27,-. Hier krijg je dan een e-boek voor terug, plus een maand lang Paleo Toetjes lidmaatschap. Nathalia plaatst namelijk online iedere week 2 toetjes recepten, dus dat is extra leuk! Hopelijk wordt Paleo Toetjes binnenkort ook als ‘echt’ boek gedrukt, dat zou natuurlijk de kers op de taart zijn :-).

Paleo Toetjes - Cupcakes met blauwe bessen

Paleo Toetjes – Cupcakes met blauwe bessen

Bron foto’s: Paleo Toetjes