Review Plant Power

Review Plant Power

Even geleden ontving ik het boek Plant Power van Lisette Kreischer. In haar boek vertelt Lisette alles over een veganistisch eetpatroon en de voordelen van veganistisch eten voor je lichaam. Zelf eet ik vrijwel geen zuivel, met uitzondering van af en toe wat geitenkaas, maar eieren, vlees en vis staan geregeld op mijn menu. Ik was dan ook heel benieuwd naar de recepten in het boek, want hoe lastig is het nu om volledig veganistisch te eten?

In Plant Power draaien de recepten om de seizoenen heen en vind je een uitgebreide lijst van seizoensgroenten en -fruit, wat ik erg leuk vind. Per seizoen staan er een aantal ontbijtrecepten, veelal smoothies en granola’s, lunchrecepten en recepten voor het avondeten. Bij ieder recept staan prachtige foto’s en de mooie fotografie maakt het direct een aantrekkelijk kookboek. Persoonlijk vind ik wel dat een smoothie voor mij, op een werkdag althans, niet genoeg vult als ontbijt. Gelukkig staan er dus ook een aantal granola’s in, dus je kunt ook andere ontbijt inspiratie opdoen.

Seizoensgroenten en fruit Plant Power

Seizoensgroenten en fruit Plant Power

Frambozen Granola in Plant Power

Frambozen Granola in Plant Power

Hoewel een groot deel van de recepten glutenvrij is, staan er ook behoorlijk wat recepten met gluten. Voor iemand die heel goed weet waar wel en waar geen gluten in zitten, is het wellicht niet zo’n probleem om dit zelf te herkennen, maar er staat niet aangegeven welk recept glutenvrij is. Daar draait het boek ook niet om, dus dat is begrijpelijk, maar wel even goed om te weten. Uiteraard kun je altijd een ander glutenvrij meel gebruiken om het recept toch te kunnen maken.

Courgette muffin in Plant Power

Courgette muffin in Plant Power

De titel van het boek is niet voor niets Plant Power, dus als je op zoek bent naar een vegan kookboek waarin groenten op een bijzonder gevarieerde manier worden gebruikt, is dit zeker een aantrekkelijk boek. Verschillende frisse groentensoepjes, courgette pasta en boerenkool met koolraap en olijven spreken mij erg aan. Soms zijn er wel wat veel ingrediënten nodig voor een recept; ik houd zelf altijd van recepten met niet meer dan 8 á 10 ingrediënten. Het zijn geen ingewikkelde recepten, maar soms wat veel om in huis te halen.

Courgette pasta in Plant Power

Courgette pasta in Plant Power

Plant Power is een vegan kookboek met prachtige fotografie en lekkere recepten. Bij uitstek geschikt voor vegetariërs, vegans en simpelweg voor mensen die bewust met gezond en lekker eten bezig zijn. Daarnaast vind ik de indeling op basis van de seizoenen een grote plus. Mooi boek om in huis te hebben of cadeau te doen dus.

Lisette Kreischer – Plant Power
Verkrijgbaar vanaf € 24,99
Kosmos Uitgevers