rode bietenhummus

Rode bietenhummus

Heb je zelf weleens hummus gemaakt? Het is zo simpel! En rode bietenhummus is echt net zo makkelijk en misschien nog wel lekkerder. Het bevat in ieder geval nog meer groenten en goede voedingsstoffen. Perfect als gezond broodbeleg, in een wrap of een pitabroodje met falafel.

 

 

rode bietenhummus

rode bietenhummus

rode bietenhummus

rode bietenhummus

Rode bietenhummus smaakt geweldig op brood. Doe er nog lekker wat plakjes komkommer op en wat alfalfa kiemen. Jammie! Je kunt het ook gebruiken in andere gerechten. Deze pita met falafel, avocado en bietenhummus is bijvoorbeeld super lekker. Heel makkelijk en vol goede voedingsstoffen.

Je kunt de bietenhummus in een luchtdicht bakje in de koelkast een kleine week bewaren. Met dit recept heb je een voorraadje, zodat je het lekker op brood kunt smeren en mee kunt nemen naar je werk bijvoorbeeld. En heb je het recept al gezien? Je mikt gewoon alle ingredienten in de foodprocessor en klaar is je hummus. Makkelijker kan niet toch?

Wat heb je nodig?

  • 200 gram gekookte kikkererwten
  • 3 rode bietjes
  • flinke eetlepel olijfolie
  • flinke eetlepel tahin (sesampasta)
  • 1 teen knoflook
  • 1 theelepel komijnpoeder
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • sap van 1 citroen
  • snuf zout en peper

En hoe maak je het?

  1. Spoel de kikkererwten af en laat deze goed uitlekken.
  2. Doe de kikkererwten dan samen met bietjes, olijfolie, tahin, knoflookteen, komijnpoeder, paprikapoeder, citroensap en zout en peper in de foodprocessor.
  3. Zet de foodprocessor aan en laat net zo lang draaien tot je hummus een mooie structuur heeft. Je kunt eventueel nog verse rozemarijn of tijm toevoegen, net wat je lekker vindt!
rode bietenhummus

rode bietenhummus

Geef een reactie